Friday, January 8, 2010

RADIOHEAD & CREEP





Mood today,Creep,No suprises,Fake Plastic Trees,High & Dry..semua lagu-lagu Radiohead mostly dari The Bends.Plus dengan Pantomime (Incubus) dan sedikit lagu-lagu baru.
Kenapa lah best sangat lagu-lagu Radiohead ni.Doang ni buat lagu di mana 20 tahun akan datang pun boleh dengar.







Ni aku ambil gambar2 dari internet..one of my collection lama of entah hape-hape + syok sendiri punya art.kekekekeke.Aku memang minat habis Radiohead.Umi aku pun suka.Adik aku yang muda berbelas tahun dari aku pun boleh terima lagu-lagu doang.Layan.
Thom Yorke power.

Aku consider The Bends as an experimental grunge + element-element yang lebih layan.Macam Brit Pop pun ada.(Itu perasaan aku lah.)
Lagu yang layan ni,released on 1992 . Lebih kurang zaman kegemilangan Nirvana.Standouts tracks.




*********  Creep   *********

By Radiohead

                   G
When you were here before
                         B 
Couldn't look you in the eyes
                 C
You just like an angel
                   Cm
Your skin makes me cry

                 G
You float like a feather
              B
In a beautiful world
C
I wish I was special
                  Cm
You're so fucking special

Chorus:
               G
     But I'm a creep
           B
     I'm a wierdo
                              C
     What the hell am I doin' here
                    Cm
     I don't belong here...
 
(Lepas tu ulang macam biasa.Aku selalu refer kat internet jugak chord2 ni semua.
Al-maklum lah tak terror langsung.Tapi feel tu penting.)
Ada feel semua jadi.Salah sikit tak apa.Janji cuba.
Tapi dalam gila-gila dengan lagu "Dunia yang Merdu",aku tetap kena beringat selalu,supaya tak lalai.

Makna kata,RADIOHEAD RADIOHEAD juga,AKHIRAT jangan lupa..


Kekekekekekekekeke..


Wassalam




















2 comments:

  1. kak cika..

    MAKNA KATA, saya pn ske gak lagu creep by radiohead ni..hehe

    ReplyDelete
  2. MAKNA KATA,saya mcm kenal ayat makna kata tu..kekeke

    ReplyDelete