Friday, January 8, 2010

RAMBUT OH RAMBUT!RAMBUT COLOR ! RAMBUT PANJANG GILER !










Aku memang suka pelbagaikan fesyen dan gaya rambut.Dulu aku sangat terpengaruh dengan rambut merah dari vocalis Garbage,Kurt Cobain pun pernah merah..
Selepas tu,aku nak jadi blondie pulak ala-ala legally blonde.Memang betul-betul tak sedar diri.
Aku mula warna rambut lebih kurang umur 14 tahun.Masa tu brand plg famous Wella.Di sebab kan tak mampu nak beli color 1 set dalam kotak tu -(duluuu),aku beli bleach die saja.Kalau ada yang seangkatan umur dengan aku dan giler nak kaler rambut,kalau tak silap aku tak sampai 10 henggit dan ia di jual berasingan.


Dari sekolah pun aku memang suka Shirley Manson,lead singer Garbage..cantik betul dia.



















Dah la hot,cantik plak.(Tapi tu masa aku sekolah la,kuat berangan.Sekarang Garbage ke mana,hape ke mana.Kerja-kerja-kerja.)






Starting this year im back to basics. (Lepas dah rosakkan rambut sepuasnya...)




Sesiapa pun boleh bergaya as long bajet korang tak lari.
Tapi seriously aku menyesal juga sebab terlalu ikutkan trend dulu,warna rambut lepas tu tak jaga pulak,lastly rambut aku keras.Compare dengan rumput,rumput lagi lembut.



NOW :HITAM

MERAH
BLONDE
Or beli treatment set kat pharmacy or aku just pakai lidah buaya je sapu kat rambut (if bajet lari),then bungkus dengan towel.

Itu pun officemate aku yang ajar,Kak Maya or nama saintifiknya di office Kak Maya Ori.



Once its turn to black,kerosakan tu tak nampak sangat.

P/s :Umi aku cakap,seelok-eloknya pakai tudung lah...Aku sedar tu semua but im not ready yet.May be lepas kawin kot.


Lagi cerita pasal rambut,korang ingat tak dulu ada orang bela rambut sampai kaki.Masuk TV3,Rancangan NONA..Panjang sangat.Sampai ke lantai.Entah apa kabar mak cik tu sekarang.




Untuk sesapa yang tak pernah tengok wanita berambut panjang giler (tapi rambut dia memang superb..)Tengok lah ni.Tapi dia bukan orang Malaysia.(Ni pun aku dapat kat internet..)



Bagi sesapa yang ada link untuk sessi rambut terpanjang dan tercantik serta tips nya kongsi lah dengan aku.















































No comments:

Post a Comment